dijous, 16 de juliol del 2015

Transhumanisme: el Congrés.

Els darrers posts formen part d'uns quants sobre transhumanisme. No sé si us passa el mateix que a mi però crec que pocs temes són tan interessants com els relacionats amb la superació dels límits humans. Em passaria hores i hores parlant-ne.

El que em recorda que, en el primer d'aquests posts, us vaig dir que tenia una notícia important i és justament aquesta. Si no hi ha canvis d'última hora, el dimecres 2 de setembre a les 17:30, el David Castejón i jo farem una Comunicació sobre transhumanisme al Congrés Internacional de Ciència i Ficció que se celebrarà a la seu de l'Institut d'Estudis Catalans, a Barcelona.



Per suposat esteu tots convidats a venir a aquesta comunicació, tant els que ens coneixeu en persona com a través d'aquest blog o d'altres punts de trobada virtual. I si no ens coneixem de res tampoc us impedirà ningú l'entrada, ni us miraran malament. Pot ser que us cobrin entrada, això sí. Encara no tinc molt clar com funciona el Congrés.

La conferència no anirà orientada a un públic "expert" sinó a qualsevol mortal que estigui interessat en aquests temes. És a dir, la intentarem fer comprensible, interessant i apassionant per a tothom.

Ui, és que un divendres... Jo ja vindria, eh? però és que treballo. I mira que m'interessava el tema, eh?

Bé, pensant en tots vosaltres i aprofitant les possibilitats d'interacció del blog, he considerat que aquesta sèrie de posts que estic fent sobre transhumanisme poden ser per a vosaltres una manera de participar activament en la conferència. Les vostres opinions, aportacions i preguntes ens seran molt útils a l'hora de preparar el tema.

De la mateixa manera, els que vingueu a veure'ns podeu passar després pel blog per aportar idees o reflexions que us hagin sorgit arran de les explicacions.

Així doncs, espero que us interessi molt el transhumanisme perquè aquest estiu el blog estarà força dedicat a aquest tema.

19 comentaris:

  1. En el comentari anterior et vaig dir que m'agradava el tema, però tampoc calia que t'ho prenguessis tan en serio!

    I a sobre a Vilanova i la Geltrú! Què lluny... De fet, com que jo no existeixo fora de Internet no podré venir :(

    No hi haurà algú que gravi la conferència per després penjar-la al blog?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Puc situar una foto del teu ull sobre una de les cadires. Així hi seràs 'd'ull present'.

      PD: Tu també llegeixes en diagonal? És a Barcelona!

      Elimina
    2. Ah! Es que m'he fixat en el pdf que posava Vilanova, A veure si us aclariu! això de posar informació contradictòria :S

      Elimina
  2. Caram, doncs participarem! Ja he vist que tinc feina per posar-me al dia amb els posts!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si fossis post-humana et posaries al dia en un instant. ;)

      Elimina
  3. Faré copy/paste de la frase en cursiva. Però bé, enhorabona per la ponència, només amb els posts que ja has fet es veu que en saps molt i que pots explicar moltes coses. Jo he anat comentant, però no sé si he abocat cap idea interessant. Anirem seguint què ens expliques, però déu n'hi do el monogràfic que portes fet ja.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bé, com que no vindràs, en cas que hagis aportat alguna cosa interessant, me la puc apropiar sense témer res. ;)

      Elimina
  4. Doncs passarem l'estiu entre transhumans virtuals...! Potser l'IEC grava la ponència, no?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs no ho sé però no crec. Com a molt algun friqui amb el mòbil.

      Elimina
  5. Gràcies, Sergi, per donar-me l'oportunitat, des d'aquestes terres valencianes, tan allunyades de la teua i del Congrés, de fer la meua, jo hi estaré molt ufà i content de poder fer-te de profit.

    Una abraçada des del barri de Russafa de la ciutat de València, xicotet racó del nostre domini lingüístic.

    Vicent

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a tu, Vicent. Crec que les teves aportacions són molt valuoses perquè venen d'un vessant menys tecnòfil que el nostre. I això aporta un contrapunt interessant.

      Elimina
  6. Pels primers en arribar hi haurà descomptes i 2x1 en les seves còpies de consciència, i a la sortida repartirem braços i cames biòniques d'última generació, cortesia de supermercats LIDL.

    Per cert, no se signaran autògrafs en pitreres. Només en suport digital.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No prometis coses que potser després no puguis complir, David.

      Elimina
  7. Ep, segur que ja coneixeu la cita però per si de cas: "Any sufficiently advanced technology is indestriable from magic" Arthur C Clark
    no sé si és exacta i d'on surt exactament, però és bona, oi?
    Volem autògrafs, sí!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, l'havia sentit abans. Potser la frase no està específicament relacionada amb el transhumanisme però Clarke va escriure el guió de 2001, amb uns monolits que simbolitzen molt bé aquest concepte.

      Elimina
  8. Perdó, he fet catalanada, "indistinguishable" :)

    ResponElimina
  9. Està molt bé que comparteixis amb tothom que vulgui venir, les teves teories sobre la superació dels límits humans, espero que tingueu molt d'èxit i que la gent participi, com en un cine fòrum...
    Jo trobo molt interessant el tema, però no et posaré cap excusa, no tant com per anar a sentir la conferencia a Barcelona...Els que em coneixen una mica ja saben que no en sóc fan( de Barcelona) i prefereixo anar a escampar la boira per Collserola, encara que el paisatge no sigui de ciència ficció...
    Que tinguis un bon cap de setmana , Sergi.

    ResponElimina